Home › Ciążę należy planować

Ciążę należy planować

Ciąża wymaga przygotowań – troska o organizm jest niezbędna. Kobieta planująca zajście w ciążę powinna wybrać odpowiednie odżywianie, być aktywna fizycznie i żyć ekologicznie. Wykonanie badań krwi jest także bardzo ważne.. Suplementacja witamin i minerałów również jest konieczna. Jeśli kobieta jest zbyt okrągła to powinna pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej przed zajściem w ciążę. Jaka jest dieta ciężarnej kobiety? Dieta musi być zróżnicowana, raz w tygodniu trzeba zjeść rybę, raz-dwa razy w tygodniu nieodzowna jest potrawa mięsna, a dwa razy w tygodniutrzeba zjeść rośliny strączkowe. Warzywa, produkty zbożowe, owoce, nabiał i produkty są nieodzowne w diecie. Każdemu daniu powinno towarzyszyć warzywo lub sałatka – jest to generalna zasada. Poza tym kobieta planująca ciążę powinna jeść trzy-cztery posiłki dziennie w odstępach czasowych co trzy-cztery godziny. Wówczas nie będzie wygłodzona, uchroni się przed słodkimi, szkodliwymi daniami i ureguluje działanie organizmu. Umiarkowanie jest naczelną regułą – należy limitować ilość soli i spożywać małe porcje, tłuszcz nie może być najważniejszym elementem potraw, podobnie jak cukier. Nie należy spożywać glukozy, sacharozy, kwasów tłuszczowych. Pani mająca zamiar zajść w ciążę powinna wypijać 1,5-2 litrów wody mineralnej.
Jakie składniki trzeba uzupełniać? Kobieta zamierzająca zajść w ciążę powinna suplementować kwas foliowy, czyli zażywać go regularnie. Nadmiar witaminy A jest szkodliwy – pochodzi ona z pokarmów zwierzęcych oraz karotenów. Nadmiar witaminy A jest szkodliwy, a jej niedobór powoduje komplikacje z byciem w odmiennym stanie. Witamina D jest bardzo istotna, bo odpowiada ona za mocne kości oraz tzw. gospodarkę wapniowo-fosforanową. Zapasy kwasów omega-3 również są konieczne. Mają one wpływ na układ nerwowy oraz wzrok dziecka, a co najważniejsze – wspierają układ immunologiczny.

Kwasy omega 3 są obecne w rybach morskich, owocach morza, oleju lnianym. Ciąża to czas wyjątkowy i tak należy go postrzegać..